Kiekvienas užregistruotas pardavimas generuoja kliento skolą. Kiekviena skola turi būti apmokėta iki pardavime nurodyto apmokėjimo termino. Deja, skolos dažnai yra apmokamos vėluojant, o kartais ir visai neapmokamos.

Pastebėta, kad skolos, kurios neapmokamos per 2 – 3 mėnesius nuo apmokėjimo termino, dažniausiai ir lieka nesumokėtos. Tinkamu momentu atlikti teisingi veiksmai yra labai svarbūs – jie gali padėti susigrąžinti laiku nesumokėtus pinigus.

 

Pagrindinės sprendimo funkcijos:

  • kontroliuojama skolų situacija įmonėje;
  • apie skolų būklę informuojamos visos suinteresuotos šalys (pardavimo vadybininkai, skolų administratoriai, skolininkai, skolų išieškojimo tarnybos),
  • pateikiama išsami informacija įmonės administracijai apie klientų įsiskolinimus bei veiksmus, kurie buvo atlikti siekiant pakeisti esamą situaciją.

Kiekvienoje Įmonėje turi būti nustatytos Skolų valdymo taisyklės – kas ir kada turi būti atliekama esant įsiskolinimui.

 

Skolų valdymo taisyklių pavyzdys:

  1.  Apmokėjimo termino dieną mūsų įmonės darbuotojas paskambina klientui ir primena apie skolą;
  2. Praėjus 7 dienoms po apmokėjimo termino klientui siunčiamas elektroninis laiškas su prašymu apmokėti skolą, apie tai informuojamas atsakingas mūsų įmonės darbuotojas;
  3. Praėjus 20 dienų po apmokėjimo termino klientui siunčiamas registruotas laiškas – Pranešimas skolininkui, apie tai informuojamas atsakingas mūsų įmonės darbuotojas ir skolų administratorius;
  4. Praėjus 45 dienoms po apmokėjimo termino informacija apie skolą siunčiama skolų išieškojimo tarnybai.

Skolos gali būti valdomos vadovaujantis ne vienu, o keliais taisyklių rinkiniais. Taisyklių rinkinys gali priklausyti nuo kliento kategorijos (VIP ir paprasti klientai, didmenininkai ir mažmenininkai), nuo įsiskolinimo sumos ar kt.

Programos EuroSkaita „Skolų valdymo“ sprendimas automatizuoja šių taisyklių valdymą ir visą skolų kontrolę.